Malva (Kaasjeskruid)

 

Weer 2 kaarten gemaakt naar een video van Tracy Evans. Je vindt hem hier.
De basis is gemaakt met oxide inkt Scorched Timber en een gelliplate.
Ook het stencil van de vogel gebruikt en de oxide inkten cracked pistachio en salvaged patina.
Het vergt teveel tijd van mij en ook van jullie om het hele proces te beschrijven.
Als je het weten wilt, moet je de video gaan bekijken.
Hier zijn ze allebei.
Ik heb nog afdrukjes van de gelliplate over, dus ik kan nog meer maken.

Verslagje over de brainstormavond in het Zorgcentrum:
De organisatoren waren tevreden over de opkomst: 30 personen.
We kregen 5 stellingen waarvan je je reactie op een post-it kon schrijven en bij de betreffende stelling kon plakken.
Daarna werd 5 minuten per stelling uitgetrokken om de reacties te bespreken (dit om de avond niet uit te laten lopen).
De conclusie was: de aanwezigen waren allen al zeer betrokken, dus meer het probleem hoe anderen er meer bij te betrekken. Het grootste probleem bleek communicatie. Ook naar de Overheid toe, want we waren allen sterk van mening dat er steeds meer op ons bordje wordt geschoven. Het is gewoon een kwestie van de centjes.
De organisatoren gaan alles bundelen en doorspelen naar de directie van het zorgcentrum. En hopen dat zij dit doorgeven aan het overkoepelend orgaan (dit was een landelijk georganiseerd project) en dat die nog harder aan de bel gaan trekken bij de Overheid.

Fijne dag!
xxx Margreet

Reacties

Chrissy zei…
Yikes, you might start a riot Margreet..hee hee, good luck in your endeavors with the government and two such gorgeous projects, I love the birds and soft colours, what gorgeous prints..

Luv CHRISSYxx
Je@net zei…
Erg leuke kaarten, Margreet!
Elle-Jeanne zei…
Leuke kaarten Margreet voor in je boek.
Groetjes Elle-Jeanne
wat een mooie kaartje met de mooie stempels
groetjes ellen
Dat ziet er weer kunstzinnig uit Margreet, ik vind de kleuren van de rechter vogel heel mooi. Zo leuk weer. En hou op over mantelzorg, ik had het er net met mijn vriendin over hoe erg wij steeds "aan" hebben gestaan tijdens het ziek zijn van mijn vader en daarna zijn vader. Dit heeft van ons ook veel tol geëist merken we nu.
Lieve groetjes Miranda
Eri zei…
Het zijn weer pareltjes in heel mooie kleuren! Ik hoop van harte dat de zorgsector harder aan de bel gaat trekken bij de Overheid. Ze hebben net iets teveel bezuinigd.
Fijn weekend!
Groetjes, Eri
Prachtige kaarten Margreet ook de kleuren! Het is wat in zorgland zo niet wenselijk wat er nu allemaal gebeurt. xx
*Vicki* zei…
Wow, these are so beautiful Margreet! I love the wonderful stamps and colors you've done with this! Sending you lots of hugs in this crazy world my friend.
!neke zei…
Heel erg mooi Margreet !!!
De kleuren ...top !
groeten Ineke
prachtig Margreet en gaaf van kleur......gr karin
Fikreta zei…
wonderful card!
coldwaters2 zei…
This is another beautiful creation Margreet those image, the background the colours it just looks amazing
hugs
lolo x
GerJanne zei…
Het is te hopen dat er door zo'n landelijk iets wat aan gedaan gaat worden. Maar ook de verzekeraars hebben een grote vinger in de pap....Het is heel complex allemaal. Dat we in verhouding veel meer ouderen krijgen die zorg nodig gaan hebben een veel minder jonge mensen die die zorg kunnen bieden is een feit.
Dat is alleen met geld niet op te lossen, maar ook een andere manier van zorgen....
Je creaties zijn er prachtig!! Ik ben fan van deze stijl.
Angélique zei…
Heel mooie kaarten, mooie kleurencombinatie, vooral de rechter. Volgens mij ben je hier lekker ontspannen mee bezig geweest zo te zien. En dat is hard nodig met zoveel zorg voor je moeder. Het is goed dat dit project georganiseerd is en de druk wordt uitgesproken, hopelijk wordt er wat mee gedaan, maar zoals GerJanne al schrijft ligt het heel ingewikkeld.
Marjan zei…
Potver... zit ik net een heel verhaal te typen, krijg ik een foutmelding...:(
Opnieuw: Ik vind je twee snippets supermooi en ook de kleuren die je gekozen hebt zijn dat. Leuk om ze zo te zien in je albumpje!
De manier van brainstormen ken ik wel, dat deden we ook wel op school toen we nog werkten. Fijn dat het wel wat opleverde en maar afwachten of er iets mee gedaan wordt. Ik geloof ook wel dat het een probleem is, meer ouderen en minder jongeren en dan de mantelzorgers die flink belast worden.
Ik vraag me wel eens af hoe het zal gaan als wij eenmaal zorg nodig hebben ....
Ik vind ze heel erg mooi Margreet. Hier mag je met recht trots op zijn zo gaaf.

Fijn dat het brainstormen in het zorgcentrum zo verliep al is hetgeen wat je over de overheid schrijft wel duidelijk iets waar zij een steek bij laten vallen. Dit moet echt veranderen.


Lieve groet, Petra
Nicolette zei…
Ze zijn weer erg mooi. En Dat klinkt op zich wel positief. Nu maar hopen dat er ook echt iets mee gedaan wordt.
Groetjes Nicolette

Populaire posts van deze blog

jarige oom Bram en update Joop