Carpe Diem

 

Ik zag dat bij De Egel een kaart met echt borduurwerk er op wordt gevraagd. Ik had er nog een aantal klaar liggen waar alleen  nog een tekst op moest.
Ik heb bij deze gekozen voor Carpe Diem, want voor iedereen geldt tenslotte dat je de dag moet plukken.

Afgelopen zondag hebben wij ook de dag geplukt.
We zijn met Femke en Paul naar de Hollandsche Manege in Amsterdam geweest. Nooit geweten dat die bestond in hartje Amsterdam (10 minuten lopen van het Vondelpark). 
En ik heb voor het eerst van mijn leven een paard aangeraakt!!
Op het balkon van de foyer hebben we onder het genot van een High Tea genoten van een demonstratie van de carrouselclub De Vondel. Deze groep reed in kledij uit 1882 en de dames rijden op een dameszadel. Prachtig!
Na afloop van de demonstratie was er de mogelijkheid voor het publiek om ook eens een rondje op een dameszadel te maken.
Dat vond Femke wel leuk (zij rijdt al sinds haar 6e jaar paard).
Op de terugweg zijn we nog gestopt bij zuurwinkel De Leeuw. Dit is een piepklein winkeltje in Amsterdam-nieuw Zuid en hier gebruiken ze geen chemische conserveringsmiddelen en maken alles volgens eigen recept. Dit wordt weer weken smullen van panharing, zure leverworst en heel grote zure bommen. Het is gewoon een beleving om daar rond te kijken!
Het was een waar vakantiedagje!

Fijne dag!
xxx Margreet


Reacties

Irene zei…
Mooi geborduurd Margreet en wat een prachtige foto's laat je zien van een héél mooie, bijzondere én lekkere dag!
XxIrene
een hele mooie kaart Margreet en mooie foto's

gr karin
Elle-Jeanne zei…
Mooi borduurkaartje Margreet
Het is leuk om te doen.
Groetjes Elle-Jeanne
mooie kaart, heel toepasselijk bij de leuke foto's, heerlijk genoten zo te zien, groetjes Petra
Diny zei…
Jij bent ook van alle markten thuis Margreet....wat een mooi kaartje!
Heel leuk ook met het randje in dezelfde kleuren aan de onderkant.
Jullie hebben wel genoten zo te zien....mooie foto's!
Groetjes Diny
Helen zei…
wat een prachtig kaartje en wat een gezellige dag hebben jullie gehad. Had well verwacht dat je al eerder een paard had aangeraakt aangezien Femke al zo lang rijdt. Lieve groetjes Helen
!neke zei…
Super mooi !!!!
Groeten Ineke
Je@net zei…
Erg mooie kaart, Margreet.
En wat een heerlijke dag hebben jullie gehad!
Gina zei…
Mooie borduurkaart en leuke foto's van de manege! Groetjes, Gina
Freubelmina zei…
Je borduurkaart is super Margreet en wat hadden jullie een fijne dag…hele mooie foto’s x
Trijntje zei…
Wat een mooie kaart heb je met deze mooie borduurmal gemaakt. Dectekst is erg mooi. Het is zeker voor iedereen. Wat een leuke foto's van jullie dagje uit. Groeten Trijntje
Chrissy zei…
Beautiful card with the lovely stitching Margreet, such a pretty technique, and look at you touching a horse, you are so brave..great fun photos, thanks for sharing..

Luv CHRISSYxx
GerJanne zei…
Je kaart is sowieso heel mooi! Je weet dat ik borduren altijd weer knap vind, omdat het mezelf zoveel moeite kost. Dank je wel voor het meedoen bij de Egel. En wat leuk! Die manege. Ik zal mijn vader en tante eens vragen of ze het kennen, want die zijn geboren in Amsterdam en mijn tante kent het centrum op haar duimpje. Allen heeft ze niets met paarden en uk heb haar er nog nooit over gehoord.
Leuk om foto's van jullie te zien! Ik had me Joop heel anders voorgesteld! Grappig is dat he, dat je je bij verhalen een voorstelling van iemand maakt.

aussie aNNie zei…
wowow Beautiful card, most gorgeous design and colours xx [make sure you show in the group x]
Wat een prachtige geborduurde kaart Margreet. Dank je wel voor je deelname aan de challenge bij De Egel. Ik heb genoten van je verhaal over jullie uitstapje. Heel gezellig én lekker volgens mij.
Lieve groetjes Miranda dt De Egel
Daphne zei…
Zooooo, wat een mooi borduursel heb je ik je kaart.
Wat een werk moet dat geweest zijn.
Ik heb vroeger ook lang paard gereden, dus zo'n middagje doorbrengen in hartje Amsterdam bij een manege is iets wat ik ook maar eens moet gaan doen denk ik.
Nicolette zei…
Een hele mooie kaart. En wat een leuke dag hebben jullie gehad. Bijzonder dat het zo midden in de hoofdstad was. Een bijzondere locatie voor een high tea, leuk!
Groetjes Nicolette
Nelleke zei…
Mooie kaart, prachtig borduurwerk. Wat zullen jullie genoten hebben in de manege, dat klinkt allemaal heel erg leuk. Dank je wel voor het meedoen aan de borduuruitdaging van de Egel. groetjes, Nelleke

Populaire posts van deze blog

Nog 2 condoleancekaarten