Lichtblauw met paars

Het is alweer de laatste woensdag van de maand bij het KleurenKaartenTeam van Martina.
Na het kraft met lichtblauw van Nancy mocht Nelleke er een kleurtje bij kiezen. Maar zij had onlangs nog gekozen en daarom mocht ik als volgende op de lijst kiezen. Best een moeilijke keus, maar uiteindelijk is het paars geworden. Lichtblauw met paars dus. Best een uitdaging vond ik zelf.
Ik heb mijn best gedaan om enkele kaartjes te maken. Helaas komen de kleuren nooit echt mooi over op de foto, maar het zij zo (jullie moeten me maar geloven dat ze allemaal lichtblauw met paars zijn).
Mijn 1e kaartje is gemaakt met paars en lichtblauw cardstock. Een achtergrondje gemaakt met de gelliplate, uitgestanst en met paars cardstock een ronde HB stans van Ali uitgestanst. In het midden een paarse vlinder met paarse Nuvo Crystal drops als lijfje.
Boven en onder wat stukjes washitape en een paar sequins.
Het 2e kaartje heb ik gemaakt als aanvulling voor mijn Rolodex.
Ik heb gewerkt met distress oxide inkt: Tumbled glass en Wilted violet. Met de DDBD Mask Geometric Tiles wat toegevoegd en weggehaald. De bloemenstempel is van Carabelle-studio. Eerst met zwarte inkt gestempeld en daarna nog een keer apart en deze ingekleurd met eerdergenoemde inkten, uitgeknipt en opgeplakt. De tekst in stukjes geknipt en na het opplakken met een zwarte Micronpen omtekend. Met dezelfde pen een doodlelijntje om het kaartje heen getrokken. Wat sequins om het geheel af te maken.
En mijn probeersel in mijn Art Journal wil ik jullie toch ook niet onthouden. Gemaakt voordat ik mijn Rolodexkaartje ging maken. Het woord 'curious' (nieuwsgierig) paste precies bij mijn verwachtingen.
Ik ben benieuwd wat de rest van de KKT deelnemers gemaakt heeft.
Als je HIER klinkt kun je gaan meegenieten.
Ik ben vandaag (en misschien morgen ook) op de KreaDoe te vinden bij de kraam van Kreatrends, standnummer 07.H041.
Het kan dus wel even duren voordat ik jullie kaartjes kom bewonderen.
Fijne woensdag!
xxx Margreet


Reacties

Je@net zei…
Ziet er allemaal weer erg leuk uit, Margreet!
Margo zei…
Je hebt er een leuke kleur bij gekozen Margreet en wat een mooie kaart heb je ermee gemaakt ! Je rolodex-kaartje vind ik echt helemaal geweldig, de kleuren zijn gewoon prachtig !
Groetjes
Margo
Gina zei…
haha ! Ik geloof je hoor. Het zijn mooie paars-blauwe creaties geworden ! je bent goed bezig! Groetjes, Gina
Jantine zei…
Knap hoor, Margreet, zoveel werkstukjes in deze kleuren, tot in je Art Journal aan toe!
Groetjes
Jantine
Joanne kramer zei…
Jij bent druk geweest! Ze zijn prachtig. groetjes Joanne
Mariken zei…
Goed bezig jij, met deze mooie kleuren! Hele verschillende kaarten en heel tof allemaal!
Marfien zei…
Stuk voor stuk mooie kunstwerkjes, leuk om verschillende technieken te zien
Femminde zei…
Wat een uitdaging heb jij er van gemaakt Margreet!! Maar het is je prima gelukt (en de rest ook).
Bedankt voor je keuze.
Fijne week!! Tot het volgende KKT!
Groeten van Femminde
!neke zei…
Dat ziet er top uit !
Leuk die rolodex !

groeten Ineke
Jij bent lekker los gegaan met deze kleurtjes! Gaaf zijn ze! Vooral je Rolodex kaartje vind ik super!
helemaal leuk en mooi zijn je creaties geworden ! vooral het middelste werkje draagt mijn voorkeur
fijn dat je weer van de partij bent deze maand !
grtjs,martina
x
Ans Gilbert zei…
Ze zijn alle 3 anders en heel mooi, knap om met deze kleuren zoiets leuks te maken, veel plezier op de beurs,
Ansx
Mooie set werkstukjes in de gewenste kleuren.
Goed bezig geweest,

Grietje
Ans S. zei…
Prachtige kaarten, Margreet.

Groetjes Ans
Diny zei…
Wat heb je leuke kaartjes gemaakt net deze kleurtjes Margreet.
Ook je vorig kaartje is erug leuk!
Groetjes Diny
vast wel leuk om eens mee te draaien op een beurs! Veel plezier en hopelijk ontmoet je ook heel wat bekenden!
Je kaartjes voor het KKT zijn mooi! leuke bloemenstempels, en die washitape heb ik ook, helemaal niet aan gedacht...
groetjes
nancy
gerrie zei…

Leuk kaartje Margreet.
Groetjes, Gerrie.
Rosina zei…
Prachtig zijn jouw kaartjes met deze KKT kleurtjes Margreet....Mijn keuze is de middelste creatie...lekker fel van kleur ...een heel mooi kunstwerkje...
En hopelijk heb je een gezellige dag gehad op de beurs...en dan morgen ook nog misschien...
Ik ga zaterdag met Lydia en Lieke daar naar toe...

lieve groetjes
Rosina
Rhodé zei…
Wauw, wel drie kaartjes in deze kleurencombi. Knap! En heel herkenbaar dat kleuren op de foto soms anders overkomen. Ik geloof je hoor;)
het ziet er allemaal goed uit Margreet
Gr Karin
Creatiels zei…
het is me gisteren niet meer gelukt om een kijkje te nemen op je blog. Je heb er drie mooie creaties gemaakt in de gevraagde kleuren.Knap werk
fijne dag nog
Els
*Vicki* zei…
Wow Margreet, I think the colors on these turned out stunning! I love the mix of blues and purples...my fave blend!! :) I adore that butterfly design and your roladex looks scrumptious as well!! Fabulous AJ and a crafty selection of makes my friend! HUGS
Lisa Lynn zei…
These are all beautiful and so creative. Love the pastel color.
Nancy zei…
Hey Margreet,

Ben wat later maar een optreden van Niels de Stadsbader in 't sportpaleis en de olifantjes namen al mijn tijd in beslag...

Wat een vrolijke verjaardagskaart! Op alle 3 de projectjes zijn beide kleuren mooi gecombineerd!

Liefs,
Nancy
Nelleke zei…
Leuke kaarten heb je gemaakt voor het KKT. Ik zie zo veel moois voorbijkomen. Groetjes, Nelleke
Ellen zei…
Mooie combi hoor, paars met lichtblauw. Je uitwerkingen zien er in ieder geval super uit.

xxx Ellen
Sarah zei…
Leuke projectjes laat je zien!
Door de vakantie met de kinderen had ik geen puf om te bloggen afgelopen week, daarom zo'n late reactie.

Populaire posts van deze blog

Nog 2 condoleancekaarten